Etykiety

Ciuszki dla dzieciaków (137) książki (69) dla niemowlaczka (56) Małe szyjątka (55) czapki (47) Inne (46) Szyjątka dla dzieciaczków (44) Zabawy (39) Na drutach (34) Kulinarne (31) sukienka (25) przebrania (23) wyzwanie (22) Candy (21) spodnie (21) Boże Narodzenie (20) Wielkanoc (19) dla przedszkolaka (19) fotografie (19) BuJo (18) wyzwania czytelnicze 2015 (18) metkowiec (17) torby/torebki (17) wyzwanie czytelnicze 2016 (17) bullet journal (16) Moje przemyślonka (15) Tutki (15) etui (15) poduszki (15) spódnica (15) wyzwanie czyt.2017 (14) 12 czapek w jeden rok (12) Na szydełku (11) prezenty (11) zakupy (11) DIY (10) haft (10) kominy (10) Kiermasz (9) okładki (9) przepisy (9) dla lalki (8) do domu (8) domowe sposoby (8) fotografia (8) opaski (8) torty (8) bajkowe postaci (7) ciasta (7) fartuszki (7) wyzwania czyt.2018 (7) z papieru (7) Moje mieszkanko (6) Teraz Ja! Kobieta (6) kapelusz (6) osłonka na pasy (6) piżamki (6) wymianka (6) wyzwanie czyt.2019 (6) Julka szyje (5) bluzka (5) ciastka (5) do auta (5) dom (5) polecam (5) worki (5) wyzwanie czyt.2018 (5) zające (5) Tańce z pędzlem i farbami (4) Tilda (4) króliki (4) maty (4) pojemniki (4) recykling (4) wiosna (4) kosmetyczki (3) pies (3) piórnik (3) pokrowce (3) wyzwania czytelnicze (3) zabawki (3) zakładki do książek (3) zdrowie (3) Walentynki (2) dekoracje (2) girlandy (2) kartki (2) podkładki (2) pomagamy (2) pościel (2) quietbook/książeczka sensoryczna (2) sweterki (2) w moim ogrodzie (2) z drewna (2) fotorekwizyty (1) kalendarz adwentowy (1) kaligrafia (1) lalki (1) rekwizyty do sesji foto na drutach uszyte poduszeczki (1) tuniki (1)

piątek, 31 października 2014

Ciasto z makiem, czyli piegusek

Jeśli tak jak ja, macie do wykorzystania ze 3 kg maku, które mąż kupił z rozpędu i nie ma czasu go wykorzystać, polecam proste ciasto z makiem :) Maku nie trzeba mielić ani gotować!

Jak je przygotować?

 * W rondelku roztapiamy kostkę margaryny i odstawiamy do wystudzenia.
Do trzech misek wsypujemy składniki:

 1. szklanka maku, szklanka mąki i łyżka proszku do pieczenia. Mieszamy.
2. 2 całe jajka i 3 żółtka plus szklanka cukru
3. 3 pozostałe białka i szczypta soli


* Najpierw zajmiemy się miską numer 2- mieszamy składniki na gładką masę. Można mikserem.
* Dodajemy do masy zawartość miski numer 1 i znowu mieszamy do uzyskania gładkiej masy.
* Dodajemy roztopiona margarynę i intensywnie mieszamy, aż składniki się połączą- trzeba mieszać naprawdę intensywnie.
*  Białka ubijamy na sztywną pianę. W tym czasie rozgrzewamy sobie już piekarnik do 180 stopni. Ja piekę bez termoobiegu.
* Białka dodajemy do masy i teraz już mieszamy delikatnie, ale tak, żeby wszystko się połączyło.
* masę wylewamy na blaszkę wyłożona papierem.

* Pieczemy ok. 45 minut.

* Gotowe ciasto zostawiam jeszcze na chwilkę w uchylonym piekarniku i w tym czasie przygotowuję polewę czekoladową (5 łyżek masła, 5łyżek kakao, 5 łyżek cukru, 2 łyżki mleka- roztopić w garnuszku mieszając) i polewam nią ciasto.


Pycha!!!!


2 komentarze:

  1. Oj Aniu Aniu jak nie bułeczki to ciasto,a ja po nocach nie mogę spać bo mi się słodkości snią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wybacz :) Jeszcze miesiąc i mi pewnie przejdzie. Przez pół ciąży żarłam warzywa, a teraz mnie wzięło strasznie na wypieki :)

      Usuń