Etykiety

Ciuszki dla dzieciaków (137) książki (69) dla niemowlaczka (56) Małe szyjątka (55) czapki (47) Inne (46) Szyjątka dla dzieciaczków (44) Zabawy (39) Na drutach (34) Kulinarne (31) sukienka (25) przebrania (23) wyzwanie (22) Candy (21) spodnie (21) Boże Narodzenie (20) Wielkanoc (19) dla przedszkolaka (19) fotografie (19) BuJo (18) wyzwania czytelnicze 2015 (18) metkowiec (17) torby/torebki (17) wyzwanie czytelnicze 2016 (17) bullet journal (16) Moje przemyślonka (15) Tutki (15) etui (15) poduszki (15) spódnica (15) wyzwanie czyt.2017 (14) 12 czapek w jeden rok (12) Na szydełku (11) prezenty (11) zakupy (11) DIY (10) haft (10) kominy (10) Kiermasz (9) okładki (9) przepisy (9) dla lalki (8) do domu (8) domowe sposoby (8) fotografia (8) opaski (8) torty (8) bajkowe postaci (7) ciasta (7) fartuszki (7) wyzwania czyt.2018 (7) z papieru (7) Moje mieszkanko (6) Teraz Ja! Kobieta (6) kapelusz (6) osłonka na pasy (6) piżamki (6) wymianka (6) wyzwanie czyt.2019 (6) Julka szyje (5) bluzka (5) ciastka (5) do auta (5) dom (5) polecam (5) worki (5) wyzwanie czyt.2018 (5) zające (5) Tańce z pędzlem i farbami (4) Tilda (4) króliki (4) maty (4) pojemniki (4) recykling (4) wiosna (4) kosmetyczki (3) pies (3) piórnik (3) pokrowce (3) wyzwania czytelnicze (3) zabawki (3) zakładki do książek (3) zdrowie (3) Walentynki (2) dekoracje (2) girlandy (2) kartki (2) podkładki (2) pomagamy (2) pościel (2) quietbook/książeczka sensoryczna (2) sweterki (2) w moim ogrodzie (2) z drewna (2) fotorekwizyty (1) kalendarz adwentowy (1) kaligrafia (1) lalki (1) rekwizyty do sesji foto na drutach uszyte poduszeczki (1) tuniki (1)

piątek, 13 lutego 2015

Jak uszyć ninję

Zgodnie z obietnicą, podpowiadam, jak uszyć strój żółwia ninja. Spuśćmy zasłonę milczenia na fakt, że nasz strój pozostał dziewiczy, bo syn odmówił pójścia na balik.... biega w stroju po domu :)

Jako, że za ninję przebieramy żółwia, to podstawą stroju jest zielona bluzka i spodnie. Jak nie mamy ani jednego, ani drugiego, tak jak ja, to szyjemy wszystko od zera :) Instrukcja jak uszyć bluzeczkę i spodenki była chyba przy stroju bohatera. Sprawdźmy.... Nie. Jeśli ktoś by chciał, to piszcie. Jak będę znowu szyła spodenki albo bluzeczkę, to zrobię tutka.

Wracając do ninji, spodenki pozostają sobie śliczne w swej zieloności :) nieruszone. Natomiast bluzka stworzy nam prawie cały strój. Na przód bluzeczki wycinamy z żółtej tkaniny coś na kształt owalu albo zaokrąglonego na brzegach prostokąta:


To będzie sześciopak naszego żółwika :) Ołówkiem rysujemy zarys mięśni, a później przeszywamy zygzakiem , zostawiając w każdej części niezszyty otwór.


Otwory wypełniamy wkładem do poduszek. Mój wkład ze starej poduszki :)

 Pamiętamy, żeby nie wypychać zbyt mocno, bo bluzeczka się mocno pomarszczy.
 Zaszywamy otwory.
 Teraz czas na plecki. Tu wycinamy koło- skorupę. Ja użyłam żółtej tkaniny, bo innej nie miałam. Bunt na pokładzie opanowałam :)
Brzegi obrębiłam overkiem, bo tkanina strasznie się strzępiła. Od razu przeleciałam ją też ściegiem łańcuszkowym, dzięki czemu miałam już wyznaczoną linię schowania brzegów pod spód skorupy.


Wycięłam wzory n skorupę. U mnie sześcioboki, ale równie dobrze może być to crazy patchwork. Ja nie miałam czasu :) Przyszywamy. Ja użyłam zygzaka.


Teraz zawijamy brzegi naszego koła i lekko skorupę marszcząc przyszywamy do plecków bluzeczki, zostawiając otwór na wypchanie.



Wypychamy, zaszywamy i skorupa gotowa. Warto przy tym pamiętać, żeby bluzeczka (jeśli szyjecie sami) była nieco szersza i dłuższa, niż potrzeba, bo to wypychanie strasznie ją kurczy. Ja nie pomyślałam.....


Jeszcze tylko opaska- zwykły pasek z dziurkami na oczy i gotowe!




5 komentarzy:

  1. Zdolna Mama z Ciebie:)
    Na pocieszenie dodam tylko, że moja Zosia również stwierdziła, że na bal nie pójdzie i w koci strój przyodziała się tylko w domu:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) I od razu mi lepiej, że nie tylko moje dziecko robi takie akcje :)

      Usuń
  2. Fajny strój :).
    To ja dodam na pocieszenie, że moje dziewczyny prawie zawsze chorują jak ma być bal. W tym tygodniu właśnie siedzimy w domu, a bal był w czwartek :(.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Na pewno skorzystam z Twoich rad przy szyciu. Tak spodobał mi się ten strój, że już rozglądam się za potrzebnymi materiałami i pewnie skroję coś podobnego na kwietniowe urodziny mojego syna. Mam tylko pytanie - ile wypełnienia dałaś na plecki i czy ono się tam nie przesuwa, bo to spora powierzchnia? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne! Ostatnio w ramach wspominek puściliśmy dzieciakom ten serial, oczywiście stare odcinki, ale jednak zbyt dużo tam bicia. "Po" emocje rozsadzały chłopców, a Antoś nawet trochę się bał.. Ania obejrzała więcej ;)

    OdpowiedzUsuń